Nowy herb wybrany

Po przeanalizowaniu i zapoznaniu się z opinią członków stowarzyszenia Alfa Siedliska, w tym zarządu, trenerów, zawodników oraz sympatyków podjęta została niemal jednogłośna decyzja, że nowym herbem będzie koncepcja #1b, której autorem jest Pan Kuba Malicki z portalu PolskieLogo.net

Pozostaje zatem na najbliższym Walnym Zgromadzeniu podjąć uchwałę o przyjęcie nowego herbu. Będzie to także okazja do aktualizacji statutu klubu oraz zmiany obecnego skrótu „LKS”.

Przedstawiamy poniżej ponownie informacje na temat nowego herbu oraz autora projektu.

Nazwę „Alfa” możemy interpretować na kilka sposobów, między innymi jako:
dążenie do bycia najlepszym,
najjaśniejszą gwiazdę w danym gwiazdozbiorze (w astronomii),
„samiec Alfa” (w biologii – dominujący osobnik, pełniący rolę przywódcy grupy).

Stąd znak graficzny klubu sportowego o takiej nazwie powinien cechować unikalny charakter, klarowna kompozycja i mocne liternictwo.

Poza tym okazuje się, że klub z Siedlisk, jako pierwszy w Polsce w 1998 roku przyjął nazwę „Alfa”. Warto wspomnieć, że obecnie taką nazwę posiadają jeszcze dwa kluby: Alfa Jaromirowice (1999) i Alfa Kleszczów (2013).

Wybrany przez projektanta kierunek uwspółcześnienia znaku, ma na celu sprawienie, by stał się bardziej unikatowy, wyróżniał się pośród „pasiastych” herbów.

KOLORYSTYKA
ŻÓŁTY
Pantone: 136C
CMYK: 0-20-100-0
RGB: 242-203-19

CZARNY
Pantone: Black 2C
CMYK: 50-50-50-100
RGB: 0-0-0

TYPOGRAFIA
Oswald, Bold 12 pt
Oswald, Light 12 pt

OPIS ZNAKU
Kolorystyka – uproszczenie tonacji do 2 kolorów oraz biała gwiazda „Alfa”.
Tarcza – zaokrąglenie tarczy na dolnych narożnikach, by nadać nowoczesną formę.
Nazwa w głowicy – prosty krój wersalikowy, by wyeksponować unikalną nazwę klubu.
Alfa – czteroramienna gwiazda, nowy symbol klubu.
Biały obrys zewnętrzny – do zastosowania na kolorowych tłach.

Jakub Malicki – grafik z ponad 15-letnim doświadczeniem, prowadzący własne studio od ośmiu lat. Projektowanie to dla Niego sposób na pomoc ludziom w realizacji ich marzeń i pragnień. Pomaga budować markę, od nazewnictwa po tworzenie logo i branding. Wiele prac dotyczy właśnie klubów sportowych i stowarzyszeń. Współpracował z ponad stu takimi organizacjami, ponieważ sport ma cechy, które najbardziej ceni w swoim życiu – pasję i ciężką pracę, która pozwala osiągnąć cele. Na podstawie tych cech tworzy logo.

Nigdy nie kończy projektu, zanim w pełni nie spełni oczekiwań. Oprócz brandingu sportowego, wśród których znajdują się projekty dla Polskiego Związku Piłki Nożnej, Polskiego Związku Tenisa, PGNiG Superliga, Polskiej Federacji Piłki Ręcznej, Ekstraklasy SA, Wisły Kraków i Lecha Poznań, współpracował również z firmami z branży IT, transportu, sektora medycznego, spożywczego i start-up.
Uważa, że w świecie zdominowanym przez szablony każda firma, organizacja i klub sportowy powinny szukać wyjątkowego wizerunku.