W czasach wszechogarniających mediów cyfrowych i rosnącej roli mediów społecznościowych, kluby sportowe stają przed koniecznością uporządkowania swojej symboliki, opracowania jednolitego znaku graficznego (zwanego potocznie herbem).
Największe kluby i związki sportowe wykorzystują potencjał marketingowy, tkwiący w modernizacji wizerunku czy rebrandingu. Realia cyfrowe oraz specyfika przepływu informacji sprawia, że firmy decydują się najczęściej na uproszczenie swojego znaku lub nadanie mu bardziej unikalnego charakteru.
Przedstawiamy 3 rebrandingi z ostatnich lat, które wydają się bliskie z punktu widzenia LKS Alfa Siedliska (rzecz jasna, ze względu na wygląd samego znaku, a nie zasięg marketingowy wspomnianych klubów). Wcześniejsze znaki Juventusu, jak i Atletico Madryt i Federacji Piłkarskiej USA miały kształty znaków wypełnione pionowymi pasami – podobnie jak Alfa Siedliska – jednak każdy zmienił swoje logo w inny sposób. Widoczne poniżej znaki można potraktować jako inspirację do procesu odświeżenia herbu Alfy, uwspółcześnienia jego formy i poszukania unikalnego symbolu dla klubu.